"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس ehsan81.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید
  شب یلدا یا شب مهر یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کرهٔ شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود. ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام شب یلدا را جشن می‌گیرند. این شب در نیم‌کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است و به همین دلیل از آن زمان به بعد طول روز بیش‌تر و طول شب کوتاه‌تر می‌شود.
واژهٔ «یلدا به‌معنای «ولادت» و «تولد» است. منظور از تولد، ولادت خورشید (مهر/میترا) است. رومیان آن را ناتالیس آنایکتوس یعنی روز تولد مهر شکست‌ناپذیر می‌نامند. ابوریحان بیرونی از این جشن با نام «میلاد اکبر» نام برده و منظور از آن را «میلاد خورشید» دانسته‌است.
سرگذشت این جشن :
سالیان دور کشاورزان متوجه این شدند که با تغییر فصل ها طول شب ها و روزها هم تغییر می کنند. بعد ها آریایی ها دریافتند که کوتاه ترین روز و طولانی ترین شب سال آخر پاییز و اول زمستان است و بلافاصله بعد از این روز، روز ها بلند تر و شب ها کوتاه تر می شوند.
مردم در این شب گرد هم می شدند و شب طولانی سال را با خوردن، نوشیدن، شادی و پایکوبی سپری می کردند. آن ها میوه های موجود را با خیلی از چیز های دیگر استفاده می کردند.
مراسم ها و عادت های ایرانیان :
این جشن هزاران سال است که در بین ما ایرانیان رواج دارد و تا سپیددم بیدار می مانیم. میوه های سرسفره معمولا دانه ی زیادی دارند. مانند : هندوانه، انار کدو حلوایی و ... .
 یکی از دیگر عادات خواندن فال حافظ است.

موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:شب یلدا,میترا,مهر, ] [ 19:36 ] [ احسان ]

 مصرف آب انار موجب کاهش چربي خون و فشار خون بالا مي شود.

 همچنين مصرف روزانه سه چهارم ليوان آب انار موجب مي شود اکسيژن بيشتري به قلب برسد و سلامتي قلب را تامين کند.

  تحقيقات نشان داده است که انار سه برابر چاي سبز، آنتي اکسيدان دارد؛ نقش آنتي اکسيدان ها، حفاظت از بدن در برابر استرس ها، آلودگي هاي شيميايي و ميکروبي، بيماري قلبي و سرطان ها است.

 کاهش خطر ابتلا به سرطان سينه و سرطان پوست را از ديگر خواص مصرف انار است و  هسته انار از پير شدن پوست جلوگيري مي کند.

 مبتلايان به ديابت بايد در مصرف انار احتياط کنند چراکه قند موجود در آب انار همانند قند موجود در آب ديگر ميوه ها است و مبتلايان در اين مورد بايد با پزشک خود مشورت کنند.
 انار منبع خوب ويتامين هاي A، B3، C و E و همچنين اسيد فوليک، پتاسيم و فيبر است.

 يک ليوان آب انار، 40 درصد ويتامين C مورد نياز روزانه بدن را فراهم می کند


برچسب‌ها:
[ جمعه 24 آذر 1391برچسب:انار, ] [ 14:24 ] [ احسان ]

روانپزشکان در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که خوردن چند نوبت گوجه فرنگی در هفته، احتمال بروز علائم افسردگی را تا حدود 50 درصد کاهش می‌دهد.

 نتایج این مطالعه تایید می‌کند افرادی که در طول هفته دو تا شش نوبت گوجه فرنگی مصرف می‌کنند 46 درصد کمتر از اشخاصی که کمتر از یک نوبت در هفته گوجه فرنگی می‌خورند در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

به گفته کارشناسان تغذیه و سلامت، ‌گوجه فرنگی منبع غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که از بدن در برابر برخی از بیماری‌ها حفاظت می‌کنند.

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی موسوم به لیکوپن است که این میوه جالیزی را قرمز رنگ می‌کند و در عین حال در کاهش خطر بروز سرطان پروستات و حملات قلبی تاثیر چشمگیر دارد.

گروهی از متخصصان چینی و ژاپنی به سرپرستی دکتر کایجون نیو از کارشناسان علوم پزشکی دانشگاه طب تیانجین در چین در این مطالعات به بررسی تاثیر لیکوپن روی بهداشت روانی افراد پرداختند.

آنها تاثیر لیکوپن را در کاهش استرس ارزیابی کرده و به نتایج فوق دست یافتند.

آنها می‌گویند هنوز دقیقا مطمئن نیستند که تاثیر ضد افسردگی گوجه فرنگی به طور مستقیم با لیکوپن مرتبط باشد و انجام مطالعات بیشتر برای شناخت جزئیات این ارتباط ضروری است.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:گوجه,افسردگی,لیکویین, ] [ 17:9 ] [ احسان ]

پژوهش های صورت گرفته نشان می‌دهد، افرادی که دوران کودکی شادی داشته باشند،‌ از شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک فرد موفق و ثروتمند در آینده برخوردار هستند.

 

 پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن (UCL) بیش از15.000 بزرگسال آمریکایی را با بررسی مولفه هایی از جمله تحصیلات، وضعیت سلامت فیزیکی، تنوع ژنتیکی، ضریب هوشی (IQ)، اعتماد به نفس و شادی فرد مورد بررسی قرار دادند.

 

این پژوهش به عنوان نخستین مطالعه در خصوص رابطه شادی و میزان حقوق دریافتی نشان می‌دهد، افرادی که از سطوح بالای رضایت از زندگی برخوردار هستند، حقوق بیشتری به نسبت همسالان خود دریافت می کنند.

 

دکتر «یان امانوئل دنوه» از نویسندگان این تحقیق تأکید می‌کند: نتایج به دست آمده در این مطالعه دارای مفاهیم بسیار مهمی برای دانشگاهیان، سیاست گذاران و عموم مردم است.

 

نتایج این مطالعه برای دانشگاهیان بیان کننده رابطه درآمد و شادی است و برای سیاست گذاران اهمیت رفاه عمومی و تأثیر شادی بر شرایط اقتصادی را نشان می‌دهد.

 

پروفسور «اندرو اوسوالد» از محققان دانشگاه وارویک نیز معتقد است: این نتایج نقش کلیدی دوره کودکی خوب و سرشار از شادی را در موفقیت فرد در بزرگسالی نشان می‌دهد. والدین با ایجاد یک محیط عاطفی سالم می‌توانند تا حدود زیادی موفقیت فرزندان در آینده را تضمین کنند.

 

نتایج این پژوهش در مجموعه مقالات آکادمکی ملی علوم منتشر شده است.


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:ثروتمند,شادی, ] [ 17:25 ] [ احسان ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 283
بازدید ماه : 3299
بازدید کل : 481877
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .