"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

 

278-9.jpg

 گروهی از محققان هفت دانشگاه آمریکا در طرحی مشترک و با آنالیز 60 نمونه گرفته شده از بند ناف انسان موفق به شناسایی بیش از 2300گونه مختلف باکتری شدند.

 

«راب دان» زیست شناس دانشگاه کارولینای شمالی و سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: ناف انسان اقامتگاه مناسبی برای گونه‌های مختلف باکتری است و تعداد باکتری های کشف شده در ناف انسان بسیار بیش تر از پیش‌بینی قبلی محققان است.

 

شایع‌ترین باکتری‌ها تمایل به فراوانی و تکثیر دارند، اما هیچکدام از گونه باکتری در تمامی 60 نمونه گرفته شده از ناف انسان دیده نمی‌شوند و تنها هشت باکتری در % 70 از نمونه‌ها دیده شده است.

 

همچنین محققان برای نخستین بار در پوست انسان، سه گونه آرکی باکتری (archaea) کشف کردند؛ این میکروارگانیسم اغلب در محیط هایی مانند آب های اسیدی یا آبفشان دیده می‌شوند که دو گونه آن در ناف یک مرد شناسایی شد.

 

محققان تأکید می‌کنند: پیش‌بینی وجود گونه‌های مشخص باکتری در بدن انسان بسیار دشوار است و تنها می‌توان گونه‌های رایج‌تر را شناسایی کرد.

 

این طرح با همکاری دانشگاه ایالتی موزه ملی علوم و دانشگاه کالیفرنیای شمالی با عنوان «جنگل میکروبی» در پوست انسان انجام و نتایج آن در مجله PLOSONE‌ منتشر شده است.

 


موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:باکتری,آرکی,ناف, ] [ 18:31 ] [ احسان ]

مطالعات صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، والدینی که فرزندان خود را تنبیه می کنند یا بر سرآنها فریاد می زنند، کودکان خود را با ریسک بالای ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی مواجه می‌سازند.

  پژوهشگران روانشناسی دانشگاه پلیموت تأثیر تنبیه بدنی و رفتارهای خشن والدین با کودکان و احتمال بروز بیماری های مختلف را مورد مطالعه قرار داده اند. آن ها در این مطالعات پی بردند که هرگونه تنبیه بدنی اعم از ضعیف یا شدید در دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف در آینده را افزایش دهد. 

  تحقیقات جدید نشان می دهد، والدین با فریاد زدن بر سر کودکان یا تنبیه کردن آنها، فرزندان خود را در معرض مشکلات جدی سلامتی از جمله احتمال ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و آسم قرار می دهند.

 

 ایجاد استرس، اصلی ترین علت بروز مشکلات سلامتی در کودکان عنوان شده است؛ افزایش سطح استرس باعث تغییرات بیولوژیکی در کودک شده و فرد را مستعد ابتلا به بیماری های مختلف در سال های آتی می کند.

 پروفسور «مایکل هایلند» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: استرس سال های نخست زندگی در اشکال آسیب های جسمی ناشی از تنبیه بدنی باعث تغییرات در دراز مدت و افزایش خطر ابتلای فرد به بیماری های مختلف در آینده می شود.


موضوعات مرتبط: روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:سرطان,بیماری قلبی, ] [ 17:37 ] [ احسان ]

جُغد نام پرنده‌ای شکاری است, دارای قدرت شنوایی و بینایی بسیار بالایی است. جغدها در همه قاره‌ها به استثناء جنوبگان ( قطب جنوب )مشاهده شده‌اند.

جغد پرنده سودمندی است زیرا خوراکش انواع موش است و در شکاف‌های تنه درختان و آشیانه‌های متروک  لانه می‌گذارد. جغدها معمولاً  شب کار هستند یعنی هنگام پگاه و شفق از لانه بیرون آمده و شکار می‌کنند
کوچک ترین جغد، جغد کوتوله آمریکای شمالی می‌باشد طول آن فقط ۱۵ سانتی متر یعنی به بزرگی یک گنجشک است.

تخم جغد همیشه به فاصله چند روز می‌شکند و نوزاد به دنیا می‌آید.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:جغد,موش, ] [ 19:52 ] [ احسان ]

 نتایج غیر منتظره و تکان دهنده از یک مطالعه جدید در مورد اثرات محرومیت از خواب ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، خواب کم در طول شب احتمال سکته مغزی را افزایش می دهد.

با تحقیق بر روی تعدادی شهروند آمریکایی محققان به این نتیجه رسیدند که نبود خواب کافی در طول شب خطر سکته مغزی را افزایش می دهد این گزارش در مورد افرادی بیان شده که در طول شب کمتر از 6 ساعت می خوابند.

براساس این گزارش، خواب کم، 4برابر خطر سکته مغزی را در افراد سالم با وزن استاندارد حتی بدون خطرات دیگر و احتمال سکته مغزی در گذشته را افزایش می دهد.

بر اساس این تحقیق در این مورد نقش تعیین کننده ای ندارد و کمبود خواب حتی در کودکان هم باعث بیماری می شود و بیماریهایی همچون التهاب معده و ... را نیز به همراه خواهد داشت.

منبع : باشگاه خبر نگاران جوان


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 18 آبان 1391برچسب:عوارض کم خوابی,سکته,سکته ی مغزی, ] [ 20:43 ] [ احسان ]

اگر یک شربت قند را در برابر هوای آزاد قرار دهیم، پس از چند روز بر سطح مایع، لایه ای سفید رنگ و کف آلود بوجود می آید که بوی الکل می دهد. علت این امر این است که سلول های ریزی که مخمر نامیده می شوند در مایع رشد و نمو کرده اند.

مدت هاست که انسان بدون آنکه دلیل این تغییرات را بداند، از آن برای پخت نان استفاده می کند. انسان به طور اتفاقی دریافت که اگر خمیر نان را قبل از پختن،آن را در مجاورت هوا قرار بدهد، خمیر باد کرده و بزرگ می شود و در هنگام پخته شدن کم حجم، نرم و تو خالی بوده و بوی معطری خواهد داشت.

بالاخره در سال 1857 میلادی لوئی پاستور اعلام کرد که دلیل این تغییرات را کشف کرده است، بر طب فرضیه ی او، ور آمدن خمیر به علت وجود گیاهان تک سلولی به نام مخمر است که متعلق به گروه قارچ هاست. آن ها ریز، بی رنگ و گرد بوده و کمی از باکتری ها بزرگ تر اند. اما با این حال به قدری کوچک اند که اگر 1200 تا 1600 عدد از آن ها را در کنار یکدیگر بگذاریم به اندازه ی یک سانتی متر می شوند.

مخمر ها بوسیله ی جوانه زدن تولید مثل می کنند. به این شکل که ابتدا یک بر آمدگی کوچک به روی مخمر به وجود آمده و بعد توسط دیواره ای از سلول اولیه جدا می شود.


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:مخمر,تولید مثل,قارچ,جلبک,باکتری,آغازیان,جانداران ساده, ] [ 20:7 ] [ احسان ]

یادمان باشد که فقط پشه های ماده (زن) ما را نیش می زنند. حالا بررسی می کنیم که چرا جای نیش این حشرات موزی می خارد.                                                                               

وقتی پشه برای نوشیدن خون گرانبهای شما، نیشتان می زند، اول از بزاقش را به زیر پوستتان تزریق می کند تا به کمک آنزیم های آن خون را راحت تر بمکد. این مواد در بدن ما ایجاد حساسیت می کنند و باعث ترشح هیستامین می شوند. هیستامین باعث گشاد شدن رگ های اطراف محل گزش و نیز خارش آن محل می شود.به همین دلیل جای نیش پشه می خارد.هر چقدر جای گزش را بیش تر بخارانید بیشتر ملتهب می شود و می خارد، بنابراین بهتر است از این کار احتراز کنید و با آب و صابون آن را بشویید.


موضوعات مرتبط: حیوانات، پزشکی، ،
برچسب‌ها:

 شاید در حین نوشیدن چای هیچ وقت ذهنتان را درگیر چنین قضیه‌ای نکرده باشید اما واقعیت درباره چای در بسیاری نکته‌ها نهفته بسیاری درباره چای است که بعید نیست خیلی از آدم‌های چای خور هم از اصل ماجرا بی‌خبر باشند. آنچه که معمول است نوشیدن یک فنجان چای داغ برای رفع خستگی و کسالت مفید است یا یک پذیرایی معمول از مهمان‌های خودمانی برای این که عده‌ای دور هم جمع شده و می‌خواهند گپ دوستانه‌ای بزنند و در این میان یک فنجان چای داغ هم جمع را گرم و گیراتر می‌کند.

 بهتر است نگاهتان را به این نوشیدنی ساده اما پرفایده از یک دید سطحی به نگاهی عمیق‌تر تغییر دهید. چون موضوع درباره چای و فوایدش جدی‌تر از آن چیزی که شما تا به امروز فکر می‌کردید. چای می‌تواند با چاقی احتمالی‌تان مبارزه کند. این نوشیدنی محبوب می‌تواند سپرهای شما برابر بیماری‌های خطرناکی مثل سرطان باشد. بهتر است بدانید تحقیقات نشان داده که نوشیدن سه فنجان چای در روز و چه بسا بیشتر می‌تواند مفیدتر از آب خوردن در مقدار مشابهی با چای باشد. آنتی اکسیدان نهفته در چای توانایی بالا بردن میزان سلامتی بدن را بالا می‌برد و این درست همان ویژگی است که در نوشیدن مداوم آب نیز وجود دارد. با همه این اوصاف بهتر است هرگز نوش جان کردن یک فنجان چای داغ را از خود دریغ نکنید.

1- چای مانع خرابی دندان‌ها می‌شود.

2- چای آب بدن را تأمین می‌کند. 

3-  نوشیدن چای شما را لاغر می‌کند.

4- قدرت حافظه خود را با چای تقویت کنید.

5- همراه چای برخی از سرطان ها را شکست بدهید.

........................................................................................................................................................

جزییات بیش تر را در ادامه ی مطلب بخوانید.

منبع : سلامت نیوز 


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:چای,لاغر شوید,خرابی دندان, ] [ 15:56 ] [ احسان ]

فناوری تغییر رنگ طلا توسط تیم نانوفوتونیک و متامواد در دانشگاه ساوت هامپتون انگلیس به سرپرستی پروفسور «نیکولای ژلودف» توسعه یافته است که برخلاف فرآیندهایی مانند آندایزینگ (anodizing) که در آن فیلم‌های رنگی به سطح فلزات اضافه می‌شوند، با ایجاد الگوهای برجسته یا فاصله‌دار بر سطح طلا، باعث تغییر رنگ کامل فلز می‌شود.پروفسور «ژلودف» تأکید می‌کند: رنگ اشیاء مختلف در اطراف ما بستگی به نحوه برخورد نور با آن جسم دارد، بطور مثال یک شیء که نور قرمز را منعکس، اما طول موج‌های دیگری را جذب می‌کند، در چشم انسان قرمز دیده می‌شود.

در این روش با ایجاد الگوهای برجسته بر سطح فلز، امکان تغییر رنگ طلا به سبز، قرمز و دیگر رنگ‌ها فراهم می‌شود؛ شکل، ارتفاع و عمق این الگوها، تعیین کننده رفتار نور در هنگام برخورد با فلز و در نهایت تولید رنگ جدید است.این فناوری کاربردهای گسترده‌ای در صنعت طلاسازی داشته و می‌تواند برای فلزات دیگر مانند نقره و آلومینیوم نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین امکان طراحی اسکناس‌هایی با حداقل امکان جعل با کمک این تکنیک وجود دارد.نتایج این دستاورد در مجله‌های Optics Express و Optics منتشر شده است.


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 6 آبان 1391برچسب:طلا,رنگ,تغییر,ساموت همپتون,انگلیس, ] [ 15:17 ] [ احسان ]

وقتی شما پیاز را پوست کنده و قاچ می‌کنید ، سلول‌های پیاز را پاره می‌کنید و آنزیم‌هایی که گازی به نام پروپانتیل سولفکسید تولید می‌کنند آزاد می‌شوند. وقتی گاز به چشمان شما می‌رسد ، اشک چشم‌هایتان جاری می‌شود و اسید سولفوریک بسیار رقیقی تولید می‌شود و چشم را می‌سوزاند. در این هنگام مغز به چشم پیغام می‌دهد که اشک بیشتری جاری شود و چشم‌ها قرمز و متورم شود. هرچه بیشتر پیاز خرد کنید ، گاز بیشتری تولید شده و بیشتر اشک می‌ریزید. واکنش شیمیایی پیاز مکانیسم دفاعی است که در برابر آسیب دیدن خود مقاومت می‌کند. قبل از اینکه پیاز را خرد کنید آن را داخل فریزر بگذارید تا از سوزش و اشک چشمانتان جلوگیری کند. دمای سرد روند آزاد شدن آنزیم‌ها را کند می‌کند. بنابراین در سوزش و اشک چشم‌هایتان تاخیر ایجاد می‌کند.

منبع : مجله ی دانستنیها


موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:پیاز,اشک,سلول, ] [ 15:30 ] [ احسان ]

کدام جانور می‌تواند 120 سال بدون آب زنده بماند، سرمای 0 مطلق و گرمای 150 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند، در شرایط خلاء دوام بیاورد و حتی از پرتوهای کشنده ایکس و گاما جان به در ببرد؟

این بی‌مهره 1.5 میلی‌متری جان‌سخت‌ترین جانور روی زمین است.

تنبل‌ها (Tardigrades)، بی‌مهرگان ریزی هستند که در بزرگ‌ترین حالت 1.5 میلی‌متر طول دارند و از چشمه‌های آب شیرین گرفته تا سکونت‌گاه‌های دریایی، و از گلسنگ‌های باغ‌ها تا نوک بلندترین کوه‌ها، در همه جا به وفور یافت می‌شوند.

 آن ها به لطف توانایی‌شان در متوقف کردن سوخت و ساز بدن تا بهتر شدن شرایط زندگی، پرطاقت‌ترین مخلوقات زمین هستند. در حقیقت تنبل‌ها رکورددار زنده ماندن در انواع شرایط سخت و طاقت‌فرسا هستند.

پس سخت‌ترین شرایط که تنبل‌ها در آن زنده می‌مانند :

• زندگی بدون آب به مدت 120 سال!
• یخ زدن تا دمای منفی 272.8 درجه سانتی‌گراد که بسیار نزدیک به صفر مطلق است.
• تحمل گرمای 151 درجه سانتی‌گراد
• زندگی در شرایط خلاء.( نمونه‌هایی از این جانوران توانستند به مدت 10 روز بر روی بدنه یک ماهواره آزمایشی آژانس فضایی اروپا دوام بیاورند.)
• تحمل فشاری 6 برابر آن‌چه در عمیق‌ترین نقطه اقیانوس احساس می‌شود.
• زنده ماندن در دوزهایی از اشعه ایکس و تابش گاما که برای سایر اشکال حیات به شدت مرگ آور است.


موضوعات مرتبط: حیوانات، متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:تنبل,جان سخت,هیولا,, ] [ 14:45 ] [ احسان ]

موهای موجود بر روی پوست فیل‌ها به آن‌ها کمک می‌کند بدن خود را خنک نگه دارند.  در بسیاری از حیوانات این موها به آن‌ها کمک می‌کنند بدنشان را گرم نگه دارند اما این امر در مورد فیل‌ها کاملاً برعکس است.

 دانشمندان به تازگی دریافتند که موهای پراکنده‌یی که سطح پوست این حیوانات عظیم‌الجثه را پوشانده، دفع گرما را تا میزان 20 درصد افزایش می‌دهند.

این تازه‌ترین سازگارپذیری کشف شده در بدن فیل‌هاست که به آن‌ها کمک می‌کند با زیستگاه‌های آسیایی و آفریقایی بسیار گرم کنار بیایند.

 زیست‌شناسان از مدت‌ها قبل می‌دانستند که این پستانداران از گوش‌های بزرگ و گرفتن حمام در رودخانه‌ها برای خنک نگه‌داشتن بدن خود در اقلیم‌های گرم بهره می‌برند.

 کشف جدید بیانگر این واقعیت است که چگونه فیل‌ها قادرند در مناطقی چون ساوانا و هند که دمای آن‌ها به ندرت به زیر 25 درجه سانتیگراد می‌رسد به بقای خود ادامه می‌دهند.

 پروفسور الی بو زاید از دانشگاه پرینیستون و رهبر ارشد این تحقیق بر این باور است که فیل‌ها بالاترین کسر جرم بدن به سطح پوست را در میان حیوانات موجود بر روی خشکی دارا هستند و این بدین معناست که آن‌‍‌ها باید در شرایط داغ دمای بدن خود را کنترل کنند.

 به گفته وی حیوانات کوچک در چنین محیط‌هایی بهتر کنار می‌آیند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

 


موضوعات مرتبط: حیوانات، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:فیل,خنک,آسیا,آفریقا,گرما, ] [ 20:12 ] [ احسان ]

با مصرف مداوم و منظم گوجه‌فرنگی خود را در برابر ابتلا به سکته مغزی بیمه کنید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محققان با بررسی آزمایش خون ۱۰۳۱ مرد ۴۶ تا ۶۵ ساله در فنلاند و اندازه‌گیری میزان لیکوپن در خون آن‌ها در یک دوره ۱۲ ساله دریافتند افرادی که در وعده‌های غذایی خود، از گوجه‌فرنگی و سایر مواد غذایی حاوی آن بیشتر استفاده می‌کنند با داشتن بالا‌ترین میزان لیکوپن در خون در مقایسه با افرادی که خون آن‌ها دارای کمترین مقدار لیکوپن است تا ۵۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به سکته مغزی قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش محققان با مشاهده داده‌های گروه مورد مطالعه از مصرف گوجه‌فرنگی و بررسی وقوع سکته‌های مغزی تنها به دلیل لخته شدن خون همچنین افرودند کسانی که خون آن‌ها حاوی بالا‌ترین سطوح لیکوپن بوده است در مقایسه با افراد با پایین‌ترین سطوح لیکوپن در خون تا ۵۹ درصد کمتر در معرض سکته مغزی قرار گرفته بودند.

این مطالعه همچنین با ارزیابی میزان آنتی‌اکسیدان‌های دیگر شامل آلفاکاروتن، بتاکاروتن، آلفاتوکوفرول و رتینول در خون افراد افزود که هیچ ارتباطی بین سطح آن‌ها در خون و کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی مشاهده نشده است.

به گفته محققان با توجه به گزارشات قبلی، رعایت یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات با کاهش خطر وقوع سکته مغزی همراه است و خوردن بیش از ۵ بار میوه و سبزی در طول روز می‌تواند تعداد وقوع سکته‌های مغزی در سراسر جهان را به طور عمده‌ای کاهش دهد.


موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:گوجه,سکته مغزی,لیکوین, ] [ 14:30 ] [ احسان ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 1131
بازدید کل : 483029
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .